Osteopatiske teknikker

Hos Aabenraa Fysioterapi & Træning tilbyder osteopatiske behandlingsformer, som er en medicinsk behandlingsmetode. Med udgangspunkt i samtale og undersøgelse behandles for de problemer, der skal være fokus på. Der bruges ikke apparaturer til behandling – kun hænderne.

Vores klinik er beliggende i Aabenraa, hvor vi har mange patienter fra bl.a. Haderslev, Sønderborg og omegn.

Ved første konsultation laves der en grundig anamnese. En behandling bliver gennemført med en pause på omring tre uger for at give kroppen mulighed for at reagere på behandlingen. Osteopati er en manuel behandlingsform, som blev udviklet af amerikanske Andrew Taylor Still i det 18. århundrede. Metoden er blevet mere og mere udviklet og i det 19. århundrede slog den også igennem i Europa.

Osteopati behandler årsagen i stedet for symptomet

Kroppen er ét fungerende hele, som skal betragtes og behandles som en helhed. Kroppens struktur og funktioner er gensidigt afhængige af hinanden. Under de rigtige betingelser kan kroppen hele og helbrede sig selv, hvis der ikke er blokader i kroppen. De nævnte blokader kan sidde i led, men også i bløddele som f.eks. muskulatur, bindevæv, organer, sener og arvæv.

Osteopati er behandling af årsagen i stedet for symptomet. Har du f.eks. en smerteproblematik, kan årsagen til smerten findes et helt andet sted i din krop end der, hvor smerten mærkes. Den osteopatiske behandling tager sigte imod at finde årsagen og behandle den, hvor den er.

Tre hovedområder inden for osteopatisk behandling

• Parietal osteopati
    ​Behandling af muskler, knogler, led, sener og bindevæv (for at løsne blokeringer).
  • Visceral osteopati
    ​Behandling af de indre organer med hænderne, da organernes funktion har indflydelse på resten af kroppens funktion.
  • Kranio-sakral osteopati
    ​Behandling ved lette tryk og pres på visse punkter i hovedbunden på kraniet, da disse punkter også har indflydelse på hele kroppen. Som en del af den osteopatiske behandling, gives der også råd om livsstil, kost og motion.

Eksempler på anvendelse af osteopatiske behandlingsformer:

• Rygsmerter (akutte og kroniske)
  • Piskesmæld
  • Migræne
  • Svimmelhed
  • Arvævsbehandling
  • Senebetændelse / tennis- og golfalbue
  • Fordøjelsesproblemer
  • Smerter/kolik hos småbørn
  • Torticollis hos spædbørn

Bestil tid allerede i dag

Er du interesseret i at prøve osteopatiske teknikker? Så skal du ikke tøve med at kontakte os for at bestille en tid. Vi rådgiver dig gerne til, hvilken behandling der vil være mest effektiv på dine smerter.

Sygeforsikring Danmark yder ikke tilskud til behandlingen.

Ring til os på på telefon 74 62 08 22 eller send en e-mail til info@aabenraafysioterapi.dk. Vi ser frem til at hjælpe dig.

Aabenraa Fysioterapi & Træning I/S        |       Industrivej 10, 6200 Aabenraa      ​  |        Telefon: 74 62 08 22       E-mail: info@aabenraafysioterapi.dk     |        CVR: 32388876