Palliativ fysioterapi fremmer livskvaliteten

Har du brug for effektiv smertelindring? Så kan palliativ fysioterapi være løsningen for dig! Hos Aabenraa Fysioterapi & Træning tilbyder vi palliativ smertebehandling for kunder i Aabenraa, Haderslev, Sønderborg og omegn.

Palliativ fysioterapi er en del af det samlede tværfaglige tilbud fra Det Palliative Team i Region Syddanmark. Dette er WHO’s definition af palliation (dansk version): ”at fremme livskvaliteten hos patienter og familier, som står over for de problemer, der er forbundet med livstruende sygdom, ved at forebygge og lindre lidelsen gennem tidlig diagnosticering og umiddelbar vurdering og behandling af smerter og andre problemer af både fysisk, psykisk, psykosocial og åndelig art”.

Palliativ behandling er en tværfaglig behandlingsform

Palliativ fysioterapi:

• Tilbyder lindring af smerter og andre generende symptomer
  • Integrerer omsorgens fysiske, psykiske, sociale og åndelige aspekter
  • Har til formål at fremme livskvaliteten og kan også have en positiv indflydelse på sygdommens forløb
  • Bekræfter livet og opfatter døden som en naturlig proces

Behandlingen kan:

• Lindre smerte
  • Lette åndenød
  • Mindske funktionstab
  • Lindre kropslig uro
  • Lindre ødemer
  • Lindre obstipation
  • Linde angst og uro
  • Øge kropsforståelse og selvindsigt
  • Afhjælpe kognitive forstyrrelser
  • Hjælpe med vurdering med henblik på hjælpemidler​

Palliativ fysioterapi er helhedsorienteret og behandlingen tager udgangspunkt i den aktuelle situation. Lindrende fysioterapi kan være mange ting, og tiltaget sker altid med udgangspunkt i patientens aktuelle situation og med baggrund i sygdomshistorien.

Det vil sige, at massage, akupunktur, lymfeødemterapi, lungeterapi, øvelsesterapi, afspænding, meditation og alt andet fysioterapeutisk relevant altid kan være en del af det palliative fysioterapeutiske behandlingstilbud.

Alt sker i samarbejde med patient og eventuelle pårørende samt andet sundhedspersonale.

Den tværfaglige palliative indsats fortsætter så længe, der er palliative behov – indtil patienten ikke længere er livstruende syg, eller for patienter der ikke kan helbredes, er afsluttet.

Bestil tid til smertebehandling allerede i dag

Ønsker du at høre mere om palliativ fysioterapi og muligheder for pleje, skal du ikke tøve med at ringe eller skrive til os. Vi står klar til at besvare dine spørgsmål samt booke en tid til dig.

Kontakt os allerede i dag på telefon 74 62 08 22 eller skriv en e-mail til aabenraafysioterapi@mail.dk. Vi ser frem til at høre fra dig.

Aabenraa Fysioterapi & Træning I/S        |       Industrivej 10, 6200 Aabenraa      ​  |        Telefon: 74 62 08 22       E-mail: info@aabenraafysioterapi.dk     |        CVR: 32388876